الأربعاء 19 يناير 2022 12:49 مـ 16 جمادى آخر 1443هـ
جريدة الطريق
  • WE

رئيس التحرير محمد عبد الجليل

تحقيقات الفن

عاجل | ”استتروا”.. محكمة السوشيال ميديا ضد هيدي كرم وابنها بسبب ”فيديو”

الفنانة ههيدي كرم ونجلها
الفنانة ههيدي كرم ونجلها

في فيديو على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرا"، استطاعت الفنانة هيدي كرم، من إثارة الجدل بين رواد السوشيال ميديا، بظهورها مع ابنها.

 

وظهر في الفيديو ابن الفنانة هيدي كرم، وهو حاملاً لها على ظهره في أثناء ممارسة رياضة "الضغط" وسط حالة من الضحك، معلقة على الفيديو: "حياة قلب امه.. بنشيلهم وهم صغيرين ويشيلونا وهم كبار".

 

 

وأنقسم رواد السوشيال ميديا بمؤيد ومعارض على ظهور ابن الفنانة هيدي كرم وهو يحمل والدته على ظهره خلال ممارسة الرياضة.

 

 

من الجانب المعارض، علقت هبة قاسم قاسم: "لما انتي مش عايزة الناس تتكلم عليكي المفروض ماتنزليش فيديو زي دا هو ابنك وإحنا عارفين وكلنا عندنا اولاد بس مش بنعمل الا انتم بتعملوة مش عشان احنا من عالم وانتم من عالم تانى لا عشان ماينفعش بكل المقايس".

 

 

ورد أحمد صلاح، على فيديو الفنانة هيدي كرم، قائلاً: "بقول لهايدي وابنها إذا ده كان طبيعي وعادي في مجتمعكم اللي ربنا ينجينا منه ولا يؤاخذنا بافعالكم فاستتروا لانه غير طببعي ومرفوض، عند عامه الشعب المصري المحترم..واذا بليتم فاستتروا".

 

 

ومن الجانب المؤيد للفنانة هيدي كرم، علق وليد حجازي، أحد رواد "فيس بوك" على الهجوم على الفنانة هيدي كرم، قائلاً: "هيدي كرم وابنها! هم احرار طبعا ده ابنها بس مجتمعنا متعدد الثقافات يعني في بعض الطبقات والثقافات التلزيق الجامد ده عندهم عادي".

 

 

وكتبت سارة سالم، قائلةً: "هيدي كرم نزلت فيديو علي "إنستجرام" ليها هي وابنها، طبعا التعليقات كانت مليانة زبالات البشر كالعادة.. بس أنا عايزة اسيب ده هنا وهي بترد بروقان وجمال واناقة وابتسامة وبتشتمهم بمنتهي الحب".

 

 

وعلقت دينا الرفاعي قائلةً: "كلامك في منتهي الجمال، أيوة يشيلك علي ظهره و علي رأسه كمان إيه المشكلة ..وتفرحي بابنك انه رياضي مش حتة صايع و لا بتاع مخدرات و متخليش النفسيات الحقيرة توقفك و لا تضيع فرحتك…والناس اللي بتبص للموضوع بطريقة اخري ناس مريضة"، وكتبت حنان أحمد: "يا جماعة مفهاش حاجه يعني ده ابنها وهي امو فين الغلط وبعدين ولو علي لبس هيدي انت مش ربنا عشان تحسبها كل وحد هيسل عن نفسه".

 

هيدي كرم ونجلها فيديو هيدي كرم ونجلها هجوم السوشيال ميديا على هيدي كرم هيدي كرم وهجوم السوشيال تحقيقات الطريق
بنوووك