الطريق
السبت 20 أبريل 2024 09:25 صـ 11 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

مشجع أهلاوي يكشف عن لفتة إنسانية لـ«وليد سليمان».. صورة

وليد سليمان
وليد سليمان

كشف إسلام محمد، أحد مشجعي النادي الأهلي، عن لفتة إنسانية لوليد سليمان، لاعب الفريق الأول لكرة القدم بالقلعة الحمراء، تجاهه خلال إحدى المباريات.

وسقط الفريق الأول لكرة القدم بالنادي الأهلي، في فخ التعادل السلبي أمام المقاولون العرب، في المباراة المؤجلة من الجولة الحادية والعشرين من مسابقة الدوري.

لفتة إنسانية لوليد سليمان

كتب إسلام محمد، عبر حاسبه الرسمي: "الناس اللي كانت عايزة تعرف الحاوي كان بيتكلم معايا في إيه في ماتش المقاصة، كابتن وليد سليمان كان بيسألني الكرسي بتاعي فين قولتله في تصليحات بسيطة، وإن شاء الله هيبقى جاهز، قالي خير إن شاء الله".

وتابع: "في ماتش المقاولون وفي عز الشوط الثاني، وعز ما الواحد هيولع من اللي في الملعب، جه جنبي وقالي يا إسلام الكرسي هيجيلك كمان يومين، والله العظيم حتى ما بصيتله، قولتله ماشي يا كابتن، طبطب على كتفي ومشي".

واختتم: "النهاردة قصدي امبارح اللي هوا يوم الاثنين، صحيت على التليفون بيرن، لقیت محمود عامل الملعب بيقولي كابتن وليد سليمان عايزك، قومت معرفش أصلا قاعد على كرسي إزاي ولبست أزاي، روحت لقيت كابتن ولید جايبلي الكرسي، وقالي عشان تتحرك وتلف وراء الفريق زي ما أنت متعود، شكرا كابتن ولید، شكرا یا حاوي".

موعد مباراة الأهلي وفاركو

تنطلق مباراة الأهلي وفاركو في الدوري المصري الممتاز، في تمام الساعة التاسعة مساءا بتوقيت القاهرة، والعاشرة بتوقيت مكة المكرمة.

ترتيب الأهلي في الدوري

يحتل الأهلي المركز الثالث في جدول ترتيب الدوري المصري برصيد 55 نقطة، جمعها من 26 مباراة بعدما حقق الفوز في 16 مباراة وتعادل في 7 مباريات وخسر 3 مباريات.

اقرأ أيضًا: تشكيل الأهلي المتوقع أمام فاركو في الدوري.. حسام حسن يقود الهجوم

قائمة الأهلي لمواجهة فاركو

حراسة المرمى: محمد الشناوي - علي لطفي - مصطفى شوبير.

خط الدفاع: محمود متولي - رامي ربيعة - ياسر إبراهيم - أيمن أشرف - محمود وحيد - علي معلول - محمد عبد المنعم - محمد هاني - محمد أشرف.

خط الوسط: أليو ديانج - محمد فخري - زياد طارق - محمد مجدي أفشة - وليد سليمان - محمد محمود - لويس ميكيسوني.

خط الهجوم: حسام حسن - بيرسي تاو.