الطريق
الجمعة 29 مارس 2024 02:32 مـ 19 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

محمد أنور يكشف عن مجموعه في الثانوية العامة

محمد أنور
محمد أنور

كشف الفنان محمد أنور، عن مجموعة في سنة ثانية وثالثة ثانوي، تزامنا مع ظهور نتيجة الثانوية العامة صباح اليوم السبت.

مجموع محمد أنور في الثانوية العامة

وكتب محمد أنور، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي تويتر: "وأنا في تانية ثانوي كنت علمي رياضة وجبت 88%، قولت أشد علي نفسي شوية في تالتة ثانوي وأتعب شويه وأخد دروس خصوصيه عشان أدخل هندسة وفعلا عملت كده وجبت 50% ودخلت حقوق".

وكان محمد أنور، وجه رسالة ساخرة صباح اليوم، مع الإعلان عن نتيجة الثانوية العامة، وذلك عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي تويتر.

وكتب: "الاقبال على صلة الرحم النهاردة تاريخي، الثانوية العامة".

اقرأ أيضًا ..«عيب على سنك ده احنا ماشيين بفولتارين».. الجمهور يهاجم نادية الجندي على فيسبوك

يشار إلى أنه تصدر الفنان محمد أنور، التريند على محرك البحث بجوجل، وعلى مواقع التواصل الإجتماعي خلال الأيام الماضية، بسبب تصريحاته عن والدته.

وقال محمد أنور في حديثه عن والدته: "أمي مش متعلمة خالص لا بتعرف تقرأ ولا تكتب، و بعدين أول ما راحت المسجد كان نفسها تتعلم تقرأ القرآن لأنه كان صعب عليها تحفظ القرآن سماعي، فكانت بتزعل أوي انها مش عارفة تقراه، عشان كده كانت تشغل السورة في الكاسيت كذا مرة عشان تقدر تحفظها".

وتابع: "ده شجعها انها تتعلم لحد ما خدت محو أمية و حفظت القرآن كله بالتجويد ، وهي دلوقتي اللي بتدرس في المسجد و بتحفظ للناس القرآن ، عملت كل ده لوحدها من غير مساعدة من أي حد فينا؛ فأنا فخور بيها جدًا، احنا في البيت بصراحة مكناش مهتمين أوي باللي هي بتعمله أو مكناش واثقين انها هتوصل لكل ده، لحد ما لقيناها بتفاجئنا كل شوية تعالوا أنا بتكرم، تعالوا أنا هاخد شهادة، أنا فخور باللي هي وصلتله".

اقرأ أيضًا.. مصير عرض فيلم «السرب» لـ أحمد السقا.. السر وراء تأجيله.. خاص

الجدير بالذكر أنه حقق الفنان محمد أنور، نجاحاً كبيراً بأغنيته الجديدة مع يسرا الجندي، والتي تحمل عنوان "أنتوا كده كلكو"، والتي تعد أول كليباته الغنائية.