الطريق
الجمعة 29 مارس 2024 08:32 صـ 19 رمضان 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
تحرير سعر الصرف وتأثيره على سوق العقارات.. جمعية رجال الأعمال: تكلفة الوحدات السكنية الجديدة سترتفع مصر والأموال الساخنة.. فرص استثمارية وتحديات اقتصادية في مواجهة الحكومة عضو المجلس القومي للمرأة في حوار لـ«الطريق»: المرأة شهدت العصر الذهبي في عهد الرئيس السيسي مصر أول دولة في العالم تضع استراتيجية... سيدات الأهلي يحققن الثنائية المحلية للموسم الثاني على التوالي ”الحشاشين”.. مسلسل يكشف استخدام الإخوان لمفاهيم السمع والطاعة المطلقة 6 جنيهات.. حملة لتثبيت سعر تعريفة التوك توك داخل سمالوط رئيس الوزراء يؤكد ضرورة وضع أجندة تنفيذية لمخرجات المرحلة الأولى للحوار الوطني رسالة جديدة من نتنياهو لعائلات المحتجزين البترول تسدد 30 مليون دولار جزء من مستحقات شركة كابريكورن إنرجي مصرع شاب على يد آخر في مشاجرة بالمنيا مواد غذائية شائعة يحظر تناولها أثناء تفاقم التهاب المعدة جي بي مورجان يتوقع ارتفاع برميل النفط إلى 100 دولار بسبب روسيا

أمير طعيمة: ”مش هيفضل منك غير السيرة الحلوة”

أمير طعيمة
أمير طعيمة

وجه الشاعر الغنائي أمير طعيمة، رسالة خاصة يكشف من خلالها عن حلوله لمشاكل الجنس البشري في الحياة.

وكتب أمير طعيمة، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك: "أحد الحاجات اللي بشوف إن فيها حل لكل مشاكل الجنس البشري أن كل واحد يخليه في حاله، عمرك بتعيشه مرة واحدة يعني الأفضل تستخدم كل ثانية فيه لإسعاد نفسك، سواء تجتهد عشان تبقي أحسن أو تستمتع بالناس اللي بيحبوك بجد و بتحبهم".

واستكمل: "ما تشغلش بالك بفلان عمل ايه و وصل لإيه وأشغل نفسك بنفسك، انت فين و عايز تبقي فين، وفي الأخر الدنيا اللي أنت عايشها دي هتعدي في خمس دقايق ومش هيفضل منك غير اللي انت عملته لنفسك والسيرة الحلوة اللي هتسيبها من بعدك".

اقر أ أيضا: إياد نصار يروج لفيلم موسى بهذه الطريقة

وأختتم رسالته قائلا: "بص لنفسك و لمحيطك وخليه أجمل حاجة، لا أحنا في سباق، و لا سعادة حد و نجاحه بيسحب من رصيدك، روح للحاجة اللي بتحبها وأتعب عشانها لأن مفيش حاجة هتجيلك لحد عندك و أنت شاغل بالك بغيرك، ربنا يهدينا جميعا".

موضوعات متعلقة