الطريق
السبت 4 مايو 2024 02:38 صـ 24 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

”ماحدش رباها غير جدتها”.. صديقة ياسمين صبري ترد على تصريحات والدها وتكشف الحقيقة

ياسمين صبري
ياسمين صبري

كشفت لبنى عروس صديقة الفنانة ياسمين صبري منذ طفولتها، حقيقة العلاقة بين ياسمين ووالدها أشرف صبري، بعد هجومه عليها في تصريحاته الأخيرة.

وردت صديقة طفولة ياسمين صبري، على تصريحات والدها، برسالة عبر حسابها الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيس بوك، كتبت فيها: أنا حاسة بغضب شديد جدا، عمري ما فكرت أرد ولا أتكلم لكن اللي بيحصل ده تهريج بكافة المقاييس، یاسمین أشرف صبري صديقتي منذ الطفولة وحتى الآن، تربطني بها علاقة صداقة وحب وتفاهم وإنسانية بلا حدود".

وتابعت: "اللي أبوها نشره يثير اشمئزازي لدرجة مقرفة حقيقي إنت مين، إنت كنت فين، إنت جيبت عربية، إنت صرفت عليها جنيه إنت تعرف إيه عنها، إنت شفتها بس في الكام صورة اللي إنت حاططهم فقط لا غير، إنت محضرتش معاها أي حاجه في حياتها ولا تعرف عنها أي حاجة، إنت سنين تختفي وتظهر يوم في نادي سبورتنج تاخذ صورة وتختفي".

واستكملت: "أنا عشت مع ياسمين في المدرسة وفي النادي طول طفولتي، ما أفتكرش إني شفت حد رباها ولا كان معاها غیر کریمة الله يرحمها جدتها، وأمها كانت في الخارج بتشتغل عشان تبعت فلوس عشان تعيش ياسمين في مستوى كويس، طلعتها جدتها رياضية طموحة، ربتها على القناعة تيجي إنت دلوقتي بعد كل ده افتكرت أن ليك أولاد، لما بقت مشهورة، إخص وألف إخص".

وأضافت: "أنا قرفانة من الآباء اللي بالمنظر ده أنا أفتكر اللي كام مره اللي شفتك فيهم، کنت تشوفنا صدفة وتقعد تتريق علينا وإننا شباب ضايعين بس ربنا كبير حسبي الله ونعم الوكيل".

تصريحات والد ياسمين صبري

وكان كشف الطيار أشرف صبري والد الفنانة ياسمين صبري حقيقة علاقته بابنته، حيإذ كذب تصريحاتها التي صرحت بها خلال لقائها بإحدى البرامج التليفزيونية والتي تفيد بأنها لم تراه منذ كانت في الثانية من عمرها.

اقرأ أيضا: تكريم ”سمير غانم وصلاح عبدالله” في افتتاح ملتقى القاهرة الدولي للمسرح الجامعي

ونشر والد ياسمين صبري صورا لها معه من خطوبتها الأول، عبر حسابه الشخصي بموقع التواصل الاجتماعي فيسبوك، وعلق عليها قائلا:" بعد ماسمعت أكاذيب بنتي اللي ربيتها في بيتي وكانت صاحبة البيت وعندها شغالة وقدرت تطعن ابوها في ضهره؟ أصدقاءنا كانوا بييجو البيت بيشوفوها ولما كبرت جيبتلها عربية ياريت الناس اللي يعرفونا، وجم بيتنا يردوا ويقولوا ياسمين كانت عايشة في بيتي ازاي في كل مراحلها وازاي اتخطبت وعملتلها اجمل حفلة ودي صورها".