الطريق
الإثنين 29 أبريل 2024 12:35 صـ 19 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

سهام جلال: خطيبي سابني لما شاف بوسة أحمد السقا ليا بفيلم «صعيدي في الجامعة الأميريكية» - فيديو

سهام جلال
سهام جلال

كشفت الفنانة سهام جلال، كواليس مشاركتها في فيلم "صعيدي في الجامعة الأمريكية"، ومشهد قبلتهم مع النجم أحمد السقا الذي تسبب في خلافها مع خطيبها.

وأكدت سهام جلال لقائها ببرنامج "كلام الناس" المذاع على قناة "إم بي سي مصر" أن فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية عطلها كثيرا خاصة وأنها كانت موديل ولم تفكر في التمثيل وقتها، وتم وضعها في أدوار الإغراء فقط عقب نجاحها في تقديمه بالفيلم.

وأضافت: "لما نزل فيلم صعيدي في الجامعة الأمريكية الدور علشان كان فيه إغراء كان كارثة بالنسبة لي وعندنا مصيبة في المنتجين والمخرجين إنهم بيحطوا الفنان في قالب لما ينجح في لون معين".

وتابعت عن كواليس مشهد قبلتها مع أحمد السقا قائلة: "مشهد البوسة في صعيدي بالجامعة الأمريكية عدته 20 مرة بسبب الخوف، وكل لما أقرب أعمل استوب لحد لما المخرج زعقلي لأن أحمد صديقي وصاحب خطيبي وده اللي كان مخليني واقفة قدامه خايفة، وأنا اعترضت على البوسة لأنها هتفشكل الجوازة وكانت المفترض بوسة على الرقبة، وعملت البوسة وبعدها عملتلي مشاكل".

أقرأ أيضًا.. الحلقة 5 ”الاختيار 3”.. السيسي ينصح مرسي بالانحياز للشعب وليس للجماعة

واستكملت: "البوسة مع السقا كانت مصيبة، ومكنتش عارفة أقول لخطيبي إيه، ومكنتش عارفة أفكر، وخطيبي لما شاف بوستي مع أحمد السقا مشى من السينما لكني صالحته بعد شهرين لأننا كنا بنحب بعض".