الطريق
السبت 4 مايو 2024 11:42 صـ 25 شوال 1445 هـ
جريدة الطريق
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب
رئيس مجلس الإدارةمدحت حسنين بركات رئيس التحريرمحمد رجب

«اتجوزت مرتين عرفي لهذا السبب».. تصريحات مثيرة للفنان أحمد فلوكس في برنامج «حبر سري»

برنامج حبر سري
برنامج حبر سري

حل الفنان أحمد فلوكس، ضيفا على برنامج "حبر سري" مع الإعلامية اسما إبراهيم، عبر شاشة قناة "القاهرة والناس"، وكشف "فلوكس" خلال الحلقة عن أسرار كثيرة في حياته لأول مرة.

وتضمنت الحلقة، رد الفنان أحمد فلوكس، على اتهامات اعتزاله الفن بدعوى أنه حرام، قائلا: "لأ طبعا الفن مش حرام.. والدراما تحديدا اتعملنا منها الصح من الغلط وكانت بتبعث رسالة مهمة لتشكيل وجدان الجمهور.. والمسألة وما فيها إنهم قالوا عني إني بقول الفن حرام علشان انتقدت حاجات غلط".

وأضا: "أنا لا ادروشت ولا استشيخت وده برضو مش عيب دي منزلة ربنا بيرفع فيها الناس اللي تستحق وبتمنى اني في يوم من الأيام أن يكون عندي علم ويتقال لي شيخ لكن أنا ما استحقش ده".

وتابع: "الفن مش حرام ومعملتش فلوس من الفن ولكن من الشغل الخاص وبعد فيلم الممر اشتغلت فى شركة تطوير عقاري وكنت باخذ 5 آلاف جنيه ووصلت أني أبقى نائب رئيس الشركة، ولكن أنا معملتش فلوس من الفن.. وأنا كنت بحب الفن قوي وما زلت أحب الفن وفى ناس كانت بتأخذ ملايين وأنا بأخذ ملاليم وكنت بصرف نصهم على شغلي وعلى تطوير نفسي".

ورد الفنان أحمد فلوكس، عن شائعات زيجاته المتعددة، وقال أنه تزوج 3 مرات شرعي ومرتين عرفي، موضحا أن سبب الزيجات العرفي رغبته في ألا يعرف أحد شيء عن حياته الشخصية، قائلا: "اتجوزت مرتين عرفي بس كانوا معروفين وسط الناس واتجوزت عرفي، منهم جوازة كانت بعد طلاقي أنا وهنا شيحة".

واستكمل: "أكثر واحدة بحبها من اللي اتجوزتهم أم ابني وكانت أجمل هدية ربنا بعتهالي، واستنتني 12 سنة بعد ما انفصلنا عن بعض، وحتى بعد ما اتجوزت بعدها هي اللي كانت معايا بتربط لي كرفاته البدلة".

اقرأ أيضًا: أول تعليق من ريهام سعيد بعد سخرية شيماء سيف منها

ونفى الفنان أحمد فلوكس، وجود أي خلاف بينه وبين النجم محمد رمضان، وأعرب: "مكنش عندي خلاف مع محمد رمضان وأنا حاليا مش عايز أمثل ومهتم بالبيزنس ولا أعتقد محمد رمضان يعرض عليا لأنه مش هيعمل عمل يبقى فى نجمين وأنا داخل أنتج".

موضوعات متعلقة